Při češtině i angličtině používáme docela často iPady, díky kterým děti rozvíjejí nejen své technické dovednosti, ale zejména i komunikační kompetence. Když jsme se seznamovali se strukturou příběhu – úvod, hlavní zápletka, závěr/rozuzlení příběhu, navázali jsme hrou „na scénáristy a režiséry.“ Při práci v dětem již známé aplikaci ChatterKids jsme rozmlouvali obrázkové snímky z příběhu, který se odehrával v zimě. Zadaná kritéria vyplývala nejprve z naší předchozí zkušenosti – dostatečně hlasitá nahrávka, dále pak jedním z kritérií bylo „ozdobit“ obrázek a tím prokázat schopnost práce s aplikací, a zároveň korespondovala s učivem – tázací věta, zápis věty – komentáře.
V hudebce si zase hrajeme na muzikanty v kapele. Po skupinách děti trénují hru a zpěv s pomůckou zvanou boomwhackers. Poznávají tak základní stupnici C-dur, trénují rytmus, zpěv a koordinaci zpěvu a hry na trubky. Pro někoho je opravdu těžké udržet správný rytmus, řídit svou ruku a k tomu zpívat. Stejně tak toto trénujeme při různých tleskacích hrách.
Při matematice stále považuji za důležité využívání názorných pomůcek, kterých máme ve třídě dostatek a děti se nebojí je využívat. Manipulace a názornost je při utváření mate
matických představ velmi podstatná, a tak se například nebojíme vyjít společně před školu a ověřit si na vlastní oči, že 3 auta mají dohromady opravdu 12 kol, tedy, že 3 x 4 = 12, když začínáme s násobením. Tvoříme také města z krychlí, trénujeme hlavy, když odpovídáme na otázky k našim stavbám, pracujeme s podmínkou v zadání, hledáme podobnosti, určujeme počet krychlí, výšku staveb, porovnáváme. Propojujeme matematiku s českým jazykem a vymýšlíme městům jména, která zapisujeme.
Děti jsou už velcí parťáci a pomocníci a dokážou si samy i navzájem poradit, ocenit, podpořit i doporučit, co a jak.