V rámci matematiky se žáci 7. B v současnosti seznamují s krásami a přednostmi zlomků. Už se je naučili číst i vytvářet, krátit i rozšiřovat, porovnávat i uspořádávat.
Takže přišel čas, aby své znalosti využili a vytvořili na iPadech s využitím aplikace Learningapps.org cvičení na některou z výše uvedených dovedností. Nejprve se ale museli s touto aplikací seznámit, zaučení ale proběhlo rychle, protože ovládání programu je jednoduché a intuitivní.
V poměrně krátkém čase tak vznikla různá pexesa či aktivity na třídění nebo uspořádávání zlomků.
Vzniklé aktivity jsme skryli do QR kódů a v druhé fázi práce byly výtvory testovány spolužáky – ti zjišťovali, zda je zadání práce srozumitelné a zda se v něm nevyskytuje nějaká chyba. Pokud byla chyba nelezena a potvrzena někým dalším, měli autoři možnost svoji práci opravit, odladit.
Zde je několik ukázek vzniklých aktivit:
Honza Vrtiška