Svůj první školní týden zakončili všichni prvňáčci společně na školní zahradě velkým bádáním. Na jaře si totiž ještě jako předškoláci pod vedením Ekotýmu a dětí z 5. A hráli na vědce, povídali si o třídění odpadů, formulovali svou první badatelskou hypotézu (Co se stane s odpadem, který teď zakopeme na zahradě, až v září přijdeme do školy?) a pohřbili “svůj” odpadek.
Nyní ve vědeckých týmech zodpovědně kopali a skutečně vypátrali, co se s kterým druhem odpadu stalo (tedy s výjimkou jednoho, který se ani po vytvoření velkého kráteru nepodařilo objevit). Zjistili tak, co se má šanci v přírodě rozložit a co ne. Navíc si připomněli, které kontejnery na tříděný odpad máme hned u školy a které koše dokonce přímo ve třídách, abychom mohli všechen odpad, který vyprodukujeme, vyhodit na správné místo.