29. 6.

Milí rodiče,

škola v přírodě proběhla úspěšně, dětem se na horách velmi líbilo:-)

Udělali jsme vyúčtování a vychází takto: Po odečtení všech nákladů a rozpočítání zůstatku vychází na žáka 64 Kč. Navrhuji převést tuto částku do třídního fondu na školní rok 2016/17. Pokud byste viděli situaci jinak, dejte mi vědět a domluvíme se na dalším postupu.

Přeji Vám a Vašim dětem hezký poslední den školy a užijte si krásné léto!:-)

V září se těším opět na viděnou.

Eva Hotová

 

20. 6.

Pěkný den,

prázdniny se kvapem blíží, děti se už velmi těší:-)

Od 23. 6. končí vyučování pro naše děti v 11. 30.

Přeji všem hezký den.

Eva Hotová

6. 6.

Dobrý den, milí rodiče,

ve čtvrtek 9. 6. budeme vystupovat s „Legendou o svatém Jiřím“ v rámci programu „Oslava narozenin Karla IV.“, od 16 hodin, hned vedle školy, kde bývalo týpí. Protože jsem ztratila týden chřipkou a doháníme zkoušení naší malé divadelní hry kdy se dá, prosím vás, pokud je to možné, zdali by děti ve čtvrtek mohly zůstat hned po vyučování a po obědě se mnou až do 16 hodin, do samotného vystoupení. Uděláme zvukovou a prostorovou zkoušku a celkovou generálku se zbytkem školy.

Děti mají své role, každý je na svém místě důležitý, dejte mi proto, prosím včas vědět, zdali bude Vaše dítě moci vystupovat, ať mohu za jeho roli včas najít náhradníka!

Děkuji,

přeji krásné dny,
Jarmila Pešková

 

 

16. 5.

Pěkný den všem,

mám pro Vás několik důležitých informací:

23. 5. proběhne FOCENÍ tříd

23.  5. v 17:00 třídní schůzka ohledně ŠvP. Pokud máte nějaké dotazy, pořešíme v pondělí. Děti postupně nosí vyplněné dokumenty k ŠvP. Budu ráda, když v pondělí (23. 5.) dostanu již od všech všechny potřebné dokumenty vyplněné.

Dále k učivu: Info je pro všechny, marodi si doplní cvičení v PS:

Čj – učebnice: jsme na s. 136 – zopakujte látku až sem. Tzn. Znát a aplikovat vyjmenovaná slova, znát pády, slovní druhy. Dokázat určit podst. jména(pád, číslo, rod, životnost), poznat ostatní slovní druhy, u sloves určit čas, poznat infinitiv.

PS – s. 19, 2O – celá

PS 26/1

27/2, 4

28/5

M – učebnice: jsme na s. 75

PS s. 34, 35 – celá

Testy:

M – st. 18. 5. převody jednotek

Pá 20. 5. písemné sčítání

St 25. 5. písemné odčítání

Čj – po 23. 5. diktát uč. 115/25

Toť vše:-) Přeji Vám krásný den a v pondělí se těším na viděnou!

Eva Hotová

 

 

26. dubna

Milí rodiče,

pro děti, které pravidelně, po celý školní rok od září, vypracovávaly dobrovolné domácí úkoly, mám odměnu v podobě výletu, dne 6. května 2016. Ten den mám volno a neučím, a tak mohu pozvat 9 nejpilnějších na výlet, který bych ráda nechala jako překvapení.
Ukončení a vyhodnocení bude příští úterý, ten den se 9 nejpilnějších, kteří se umístili v naší hře: „Hurá, na rozhlednu!“, dozví, zda vyrazí na výlet…
Bude se jednat o rozhlednu v Praze, což prosím zatím neprozrazujte (ne Petřín). 
Podrobnosti a vyhodnocení příští úterý, 3. května.
Přeji hezké dny,
Jarmila Pešková
(pokud potřebujete z organizačních důvodů podrobnosti a pravděpodobnost, zda Vaše dítě pojede dříve než v úterý, pište, volejte 777-24-24-05)

Vážení rodiče,

třídní schůzky se konají v úterý 12. 4. 2016 v 17.15 hodin.
Kdo má zájem o osobní konzultaci, může přijít od 12.35-15 hodin za Jarmilou Peškovou, následně po třídních schůzkách možná konzultace s Evou Hotovou.
Těšíme se na vás!
J. Pešková, E. Hotová

 

Vážení rodiče, 

dnes jsme prožili den plný historie.
Přišli mezi nás v plné zbroji Honzíkovi rodiče a pokračují tak v nápadu „Mámo, táto, přijď učit!“.
Pan Hlaváček nás provedl zbrojí Římanů až po husity a paní Hlaváčková mezitím oblékala naše slečny do dobových kostýmů.

Milí rodiče Hlaváčkovi, připravili jste nám tak krásný den, plný tolika zajímavostí, že by bylo ještě dlouho o čem vyprávět a co zkoušet a obdivovat. Moc si toho vážím a děkuji vám za váš čas, který jste dětem věnovali!

Těšíme se na další odvážné rodiče, jste srdečně zváni!
Zdravím všechny marody a doufám, že se brzy uzdraví.

S pozdravem,

Jarmila Pešková

 

19. března

Milí rodiče,

chystáme se na úterní jarmark, zdokumentované přípravy najdete na našich „rajčatových stránkách“ http://vranacitretaci.rajce.idnes.cz/.
Jarmark začíná ve škole v 15 hodin a jste na něj všichni srdečně zváni. Obdivovat či zakoupit můžete velikonoční výrobky i jiné jarní radosti…

Rozpis dětí, čas, kdy mají být u našeho „stánku“ a prodávat:

od 15.00 :  Andrejka, Nikolka, Terezka

od 15.30 : Anetka F., Anetka V., Amálka, Eliška a Zuzka

od 16.00 : Ondra, Mikuláš, Kuba

od 16.30 : Bertík, Šimon, Martin K. a Martin S.

od 17.00 : Olík, Pepa, Honzík, Ela a Martina

V případě, že se vaše dítko nemůže jarmarku zúčastnit, napište mi, prosím, nejpozději v pondělí zprávu, abychom včas rozvrhli síly a počtáře u stánku (777-24-24-05).
Výdělek půjde částí na podporu Keňánka a částí do třídního fondu na pokrytí nákladů za výtvarné potřeby využité pro jarmark.

Moc se na vás těšíme!

Hezké dny s přicházejícím jarem,

Jarmila Pešková

 

 

 

 

 

29. února, zasněžený večer

Milí rodiče,

kdybyste sem náhodou koukli….Jestli bude takhle zasněženo i zítra, program prvouky je myslím jasný….sněhuláci, koulovačky…Dejte proto dětem, prosím vhodné oblečení do sněhu, pořádné rukavice a boty….Půjdeme si užít ten poslední sníh, pokud ještě bude bílo.

Hezký, jarně-vánoční večer,

Jarmila Pešková

 

29. 2.

Hezký den,

na stránkách školy jste si mohli všimnout, že jsme se zapojili do projektu CELÉ ČESKO ČTE DĚTEM.

Probuďte ve svých dětem touhu po čtení. Pomůžete jim duševně se rozvinout a vytvoříte jim pozitivní vztah ke čtení.

Doporučuje se číst dětem 20 minut denně – v příjemné a klidné atmosféře.

Každou knihu, kterou svým dětem přečtete, si společně ve třídě zapíšeme a postupně budeme sledovat, jak se rozšiřují řady rodičů, kteří svým dětem pravidelně čtou a počet přečtených knih.

Přeji Vám příjemné chvíle s knihou a hodně rodinné pohody.

Eva Hotová

 

26. 2.

1. rodič vyučuje!

Dobrý den, milí rodiče,

včera jsme měli ve třídě Martinovu maminku Mílu, která nám dala lekci potápění (na suchu : ), vyprávěla nám o podmořském životě a jeho mizejících krásách, o tom, jak jsou ohroženy korály a další živočichové, naučila nás potápěčské dorozumívací znaky, ukázala potápěčskou výstroj, kterou si děti
s nadšením zkoušely, 
vysvětlila zákonitosti tlaku pod vodou, pověděla o chování žraloků a další zajímavosti. Dostali jsme také podmořský znalostní test.

Moc Míle tímto děkujeme za odvahu ponořit se do třídy a perfektně odučit o podmořském světě!!!
Díky!!!
Budeme se těšit na další maminku a tatínka, kteří nám přednesou něco ze své profese či koníčků…napište. Fotky na rajčeti…http://vranacitretaci.rajce.idnes.cz/

Hezký víkend, 

Jarmila Pešková

 

 

24. 2.

Milí rodiče,

chci se s vámi jen podělit o neskutečný zážitek z dnešního dne, kdy děti měly těžký úkol přečíst si jednu  „Řeckou báji“ a tu pak následně umět převyprávět.

Vyprávění šlo dětem parádně, bylo napínavé, dokonce jsme zase jeli přes přestávku, protože nešlo uprostřed tak strhujících příběhů přestat…
Děti, které si vybraly stejnou báji se domluvily a připravily, a převyprávěly příběh společně. Mělo to zase jinou dynamiku…
Krása! Děkuji vám za pomoc, pokud ji tedy děti vůbec potřebovaly. Jsou moc šikovné!!
A zítra se moc těšíme na první vyučující z řad rodičů, maminku Martina, dozvíme se mnoho o potápění, výstroji a podmořském životě…

Hezký den,

Jarmila Pešková

 

Milí rodiče, milé děti,
děkuji vám a vašim dětem za skvělé reprezentování naší školy a za to, že jste přišli podpořit malou Boženku. Atmosféra byla nabitá emocemi, pozitivní energií a skvělou náladou!
Také díky vám a vašim dětem se vybralo neuvěřitelných 52 tisíc korun…

Skvělé! Díky!

Máte-li fotky z akce, přidejte je na naše rajčatové stránky…

Dnes jsme probrali v prvouce „Půdu“, str. 30 a toto téma děti dokončily i v pracovním sešitě. Děti, které potřebovaly více času na slohovou práci mají za úkol se téma doučit a sešit dopsat doma.

Hezké dny,
Jarmila Pešková

 

 

 

Milí rodiče,

tento týden nás v prvouce čeká představení společných prací na téma „Voda“, které je součástí kapitoly „Podmínky života na Zemi“. Po tomto tématu se budeme věnovat kapitole „Vzduch“ na str. 30.
Budeme také trénovat na naše představení v rámci akce „SOS pro Bóžu“, které se koná již tuto neděli od 18 hodin v sokolovně.
Prosím vás o maximální možnou podporu, již tuto neděli budeme vystupovat a síla našeho vystoupení bude spočívat v hojné účasti.  🙂 Naše vystoupení se skládá ze 3 písniček o lásce. Prosím Šimona, jestli může na housličky natrénovat domluvenou „Ej lásko, lásko“ a brát teď housle denně do školy (kromě pátku).
Napište, prosím, zda se vaše dítko závazně zúčastní vystoupení tuto neděli od 18 hodin v sokolovně Vrané na email:

jajapesek@seznam.cz    (stačí napsat: „ano,- …jméno dítěte….- v neděli přijde“)

Přikládám odkaz na plakát a pozvánku na tuto událost, kdybyste náhodou přehlédli plakáty, které visí všude po Vraném : )

https://www.facebook.com/events/957767644314809/

Dále vám radostně sděluji, že jsem během prázdnin konečně stáhla všechny fotky a založila dle vašeho většinového zájmu na „rajčeti“ naše stránky a alba (kvalitu mi odpusťte, je to jen telefon):

www.vranacitretaci.rajce.idnes.cz

Tak napište, co jim říkáte! : )

S přáním hezkého týdne,

Jarmila Pešková

 

 

27.1.

Milí rodiče,

tak se nám blíží vysvědčení a po něm prázdniny. Určitě se Vaše děti na ně moc těší a já jim i Vám přeju krásné zážitky a hodně načerpané energie!

Až budou mít chvilku volno od zimních radovánek (pokud se chystáte na hory, přeji vám sníh a slunečné počasí), můžete si s nimi zopakovat pár věcí do školy. Opět zasílám info k opakování:

M – trénujte sčítání a odčítání do 100, malou násobilku, násobení a dělení dvojciferného čísla desítkou, dělení se zbytkem a násobení dvouciferného čísla jednociferným. V učebnici jsme pracovali do s. 38.

ČJ – ať si děti zopakují vyjmenovaná slova po B, M, P, L, S a slovní druhy. V učebnici máme probrané učivo do s. 79. Na probranou látku najdete v učebnici mnoho cvičení. Děti mohou doplňovat, přepisovat a psát cvičení jako diktát.

Přeju Vám všem krásné prázdniny a těším se ve druhém pololetí zase na viděnou!

Eva Hotová

 

24.1.

Milí rodiče,

ráda bych vás informovala o nadcházejících akcích a uplynulých dnech.
V minulém týdnu jsem se s některými z vás již domluvila na programu pro děti a moc se na hodiny, kdy spolu budeme učit, už teď těším.
Dle pravidel školy vás prosím o vyjádření do sešítku se sovou, že nemáte (nebo popř. máte) nic proti tomu, aby nás během vyučování navštívil jiný rodič a promluvil o své práci či o svém koníčku za účelem rozšíření obzorů a zpestření výuky. Budete-li vyučovat, zavazujete se, že nebudete vynášet informace o dětech.
Pro uskutečnění nápadu s vaším vyučováním je tato formalita nezbytná, děkuji vám moc za pochopení.

Dále: akce na podporu Boženky

Ve spolupráci se sokolem Vrané a s divadelním spolkem SOS Vrané bychom rádi podpořili svým vystoupením s dětmi během Valentýnského večera (v neděli 14.2. v sokolovně) zdravotně postiženou holčičku Boženku.

Více o holčičce se můžete dozvědět na stránkách níže:

http://www.bozenkasma.cz/

Je to sice pro nás trochu fofr, ale zkusíme dát s dětmi dohromady pár písniček, na Valentýna se budou hodit nějaké o lásce… 🙂
Napište, zda jste pro, aby vaše dítko v tento večer pro Boženku zazpívalo a zda tady v tuto neděli vůbec budete. Napište mi to, prosím zase do „Sovího sešitu“.


Program by měl vypadat následovně:

Kolem 18 hodiny vystoupení dětí s písničkami (poprosím zase našeho houslistu Šimona, zda by bral do školy své housličky, pomoc s hudbou nám přislíbil i kytarista od ochotníků).


Občerstvení


Vystoupení ochotníků (asi 25 minut, děj ne úplně vhodný pro děti : )

Ukázka Flamenca

Dobrovolné vstupné půjde na pomoc Božence…

MOC VÁM DĚKUJI ZA SPOLUPRÁCI!
Přeji vám krásné dny,

Jarmila Pešková

 


1.1. 2016

Milí rodiče a milé děti,

přeji vám nový rok 2016 jako malovaný, ať máte čas se zastavit a radovat se a ať vám tenhle rok tak rychle neuteče! To vše ve zdraví…

Jarmila Pešková

V novém roce nás čeká spousta práce, objevování a vytváření:


1. Učit
Ráda bych vám, rodičům, dala možnost vidět své děti při práci v kolektivu třídy, možnost aktivně se podílet na průběhu pěkného dne…
Zvu vás, přijďte si vyzkoušet „učitelovat“ třeba jen jednu vyučovací hodinu v roce! Na průběhu a obsahu hodiny bychom se spolu domluvili a ve všem bych vám byla nápomocna. Pro vaše dítě to bude jistě nevšední a veselý zážitek, který si bude dlouho pamatovat  😀 !

2. Fotky
Prosím o vaše vyjádření, jak publikovat fotky. Při některých výpravách, pracech popadnu telefon a alespoň na něj zaznamenám vaše dětičky při práci.
Avšak zanesení do tohoto programu vyžaduje neuvěřitelně zdlouhavý proces s každou fotkou (až 9 kliknutí na 1 fotku, považte…) a to mluvím pouze o základní úpravě, nikoliv o ořezech, filtrech, světelnosti atp.
Na takový postup už, bohužel, nenacházím další čas…
Pojďte vyjádřit návrhy, čemu důvěřujete, kde máte dobré zkušenosti, že se fotky dostanou jen k vám?
Z telefonu mi připadá jednoduchý a reálný postup přes Instagram, kde si mohu zvolit „Direct“, tedy jen vaše adresy, nesdílené „všem“.  Napište mi váš názor na jajapesek@seznam.cz a případně si vytvořte na Instagramu adresu, kam bych vám fotky poslala (adresu mi dejte vědět, prosím).

3. Příprava pomůcek k složitějšímu tvoření
Prosím vás o donesení těchto věcí, které se budou hodit k tvoření. Některé shromažďuji (k radosti mého muže  😉 po celý rok, s některými to nejde a prosím vás o jejich donesení:

Kov: vymyté, plechovky (od kompotů atp.)
šroubky a matičky (titěrné i větší)
drátky
co najdete…malého, kovového, co by mohlo být součástí výtvarného díla

Látka:
stará nepotřebná trika, větší-dospělácká, která budeme moci rozstříhat a dále použít k tvorbě
(odstřižky látek zatím nepotřebuji, mám jeden ohromný pytel)


obruč (plastová, „hula-hop“ se jí také říká), velká či menší, jednu pro jedno dítko (nezničíme, děti si ji přinesou zpět domů)

Nůžky
prosím o pořádné nůžky pro vaše dítě, s těmi zakulacenými malými se některé práce vůbec nedají udělat (třeba střih rovné větší plochy látky).
Děti jsou tak šikovné, že nemám jedinou výhradu a starost, že by si s opravdickými nůžkami neporadily…

Pokud něco nemáte nebo to nemůžete pořídit, tak se s tím netrapte, nějak si vzájemně vypomůžeme.


Z třídního fondu jsem pořídila 2 knihy s nápady a předlohami na pracovní činnosti a výtvarné pomůcky (barevné tenké papírové pruhy, pevný povoskovaný papír na dekorace, zelené čtvrtky, děrovačky). Vše k nahlédnutí s účty u mě ve škole).

Moc vám děkuji za spolupráci!
A dodatečně moc děkujeme s paní učitelkou Evou za všechna ta krásná přání a dárečky, kterými nás děti podarovaly…


Hezký nový rok!

Jarmila Pešková

 

 

 

 

21. 12.

Milí rodiče, 

srdečně Vás opět po čase zdravím!

Čekají Vás i Vaše děti volné dny a já Vám přeji, abyste si je v klidu užili a načerpali nové síly do dalších měsíců.

Dopřejte sobě i dětem pořádnou dávku odpočinku. Sem tam ale mrkněte i na školní záležitosti. Napíšu Vám, jak si stojíme a co je třeba procvičit:-)

 

ČJ – umíme vyjmenovaná slova po: B, L, M. Je třeba je stále trénovat, aby si děti zafixovaly jejich psanou podobu. Děti je umí dobře vyjmenovat. V učebnici od strany 40 do strany 57 můžete trénovat na různých cvičeních doplňování VS a slov příbuzných. Nechte děti opisovat i celý text – cca 6 vět textu. Ať si po sobě práci přečtou – učí se vyhledávat a opravovat vlastní chyby. Potom prosím po dětech text přečtěte a zkontrolujte. Během volných dní jim dejte alespoň jeden diktát. V učebnici jich najdete několik. Během prvních dní v lednu budeme pokračovat s VS po P. Děti se je již mohou začít pomalu učit.

M – už umíme celou malou násobilku. Některé děti ji stále nemají zafixovanou. Prosím, dávejte dětem pravidelně denně alespoň 10 příkladů – násobení i dělení. Také pamětné sčítání a odčítání jednociferných i dvojciferných čísel známe a je potřeba to s dětmi trénovat. Poslední, co jsme dělali, bylo písemné sčítání a odčítání dvojciferných čísel. Dávejte dětem některá cvičení v učebnici (nebo si příklady sami vymyslete), ať doma počítají. Nechte je každý den cca 20 min., ať se učí. Střídejte látku. Každý den – nebo alespoň ob den – ať dělají kousek matematiky a kousek češtiny. V učebnici M od str. 23 do 33 máte mnoho příkladů, které děti již umí počítat a které by si měly protrénovat. Dejte jim i několik slovních úloh. V učebnici jich je poměrně dost.

Vypadá to na spoustu práce, ale při pravidelném opakování toho ani během jednoho dne není mnoho a v konečném součtu toho zvládnete zopakovat hodně:-)

Přeju Vám příjemné dny a těším se v lednu zase na viděnou!

Eva Hotová

 

5. 12.

Milí rodiče,

přeji vám a vašim dětem veselou nadílku od Mikuláše!


Těšíme se na vás 16. prosince od 17 hodin ve třídě, kdy vás vánočně naladíme naším malým představením. Můžete na tento podvečer přinést malinko dobrot na stůl.
Také prosím, zda někdo můžete zapůjčit stromeček do třídy? V květináči, umělý…jakýkoliv…
Amálce přeji rychlé uzdravení a těším se, až s námi zase bude zkoušet.
Z peněz za divadlo a dopravu nám zbyly ještě peníze, ukládám je do třídního fondu.


Klidný víkend,

Jarmila Pešková

 

 

 

 

23. 10.

Milí rodiče,

čekají nás první delší prázdniny a po nich se pustíme s plnou parou vpřed do dalšího učiva. Zde je přehled toho, co jsme dosud probírali a co by děti již měly znát:

ČJ: Známe již abecedu – děti umí vyjmenovat písmena abecedy a také vědí, které písmeno je před a za právě jmenovaným písmenem. Trénujeme formou hry. Známe dělení hlásek (samohlásky, souhlásky) – víme také, jaké i nebo y se po nich píše. Máme natrénované psaní ú a ů. Některým to ještě dělá trošku problém, zkuste doma s dětmi potrénovat. Probírali jsme také párové souhlásky. Děti umí určit kořen slova  a slova k danému slovu příbuzná – to se jim bude hodit již velmi brzy, až se budeme učit vyjmenovaná slova. Víme také, jaké máme druhy vět a jak poznáme přímou řeč.

Od listopadu začneme probírat VYJMENOVANÁ SLOVA. Během prvního týdne se začneme učit vyjmenovaná slova po b, postupně přibereme slova po f, l, m. To je cíl v nejbližších týdnech a na to bude soustředěna většina pozornosti v hodinách.

M: Zvládli jsme počítání s rozkladem, počítáme do 100, umíme porovnat větší a menší číslo, zakreslíme na číselné ose. Ke sčítání a odčítání jsme přibrali i násobilku. Dnes jsme počítali až do čísla 10. Děti umí celkem dobře násobit, dělení dá větší práci. Zkuste doma s dětmi mechanicky počítat celou malou násobilku – dávejte jim příklady na násobení i dělení. Umíme počítat i se závorkami – známe pravidlo závorky. Řešili jsme lehčí i těžší slovní úlohy a učili se zaokrouhlovat na desítky. V listopadu se naučíme, co to je sudé a liché číslo a začneme sčítat a odčítat dvojciferná čísla.

Práce máme hodně, takže nechte děti přes prázdniny odpočívat, je to potřeba. Bude dobré, když každý den chvilinku budou věnovat i opakování učiva do školy. V ČJ jim dávejte diktáty – najdete je v učebnici, většinou dole na stránce. Také nechte děti přepisovat kratší texty – dělají v tom ještě chyby. V M sčítejte a odčítejte do 100 a trénujte s nimi násobilku do 10.

Užijte si prázdniny a po nich zase na viděnou!

Eva Hotová

 

14.10.

Milí rodiče,

výlet se nám vydařil, počasí vypadalo za oknem hůř než ve skutečnosti a přejít z nádraží do muzea jsme bezvadně zvládli, také díky doprovodu jedné maminky a dvou tatínků.
Moc vám tímto ještě jednou děkuji za pomoc!
Přednáška o pravěku děti moc zaujala, lektor nebyl žádný suchar a dokázal děti nadchnout pro archeologii, zvláště pak pro pravé kostry, držením pravých pravěkých opracovaných nástrojů a trpělivě odpovídal na všechny dotazy. Dotazů bylo tak moc, že s námi historik strávil o půl hodiny více času oproti obvyklé době přednášky.

Přikládám pár fotek v bídné kvalitě, ale alespoň něco při tom muzejním přítmí…

Cestou z muzea jsme se zastavili v knihkupectví na Hlavním nádraží, zjišťovali jsme, zda se ta kniha, o které nám pan historik vyprávěl, ještě prodává. Dali jsme si závod, kdo najde Lovce mamutů v knihkupectví jako první. (Měli tam z nás radost : )

Zítra ať si děti ještě vezmou pracovní listy z muzea na prvouku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.10.

Milí rodiče,

zítra jedeme na výlet do Muzea hl. m. Prahy, na přednášku „Praha v pravěku“.
Sraz a příjezd, vše níže platí.
Díky za doprovod dvěma tatínkům!
Do batůžku pití, svačinu, ráno dětem nějaké šikovné boty, ať nemusíme každou chvíli zastavovat a zavazovat tkaničky….
Kapesné-pár drobných nechám na vás ke zvážení, nevím, zda mají v Muzeu nějaké poklady na prodej… : )
Opencard, průkazky na MHD s sebou. Jízdné, vstupenky platím z našeho fondu.

Těším se,

Jarmila Pešková

8.10.

Milí rodiče,

chystáme se na výlet!


Dne 14.10., ve středu, pojedeme vlakem do Muzea hl. města Prahy, čeká nás program „PRAHA V PRAVĚKU“ (v blízkosti Florence, není to Muzeum u Václavského nám.).
Sraz v 7:15 hodin ve Vraném na nádraží. (Odjezd vlaku v 7:32!)
Návrat: na oběd do školy kolem 13. hod.
Jízdné a vstup platím z tř. fondu.

!!! Prosím rodiče, kteří nás mohou doprovodit, ať se mi ozvou nebo napíšou sms. Pokud nás nedoprovodí nikdo z řad rodičů, netroufnu si sama s dětmi vyrazit.
Děkuji vám za pomoc.

Hezké dny, přikládám fotky z naší tvořivé hodiny (ne všechny jsem stihla vyfotit)

Jarmila Pešková

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.10.

Milí rodiče,

podle ohlasů stránky fungují báječně…

Náš plánovaný výlet jsem však dětem naplánovala na prázdniny : )
Ne, že bych se s nimi ráda neviděla, ale účast by asi nebyla zrovna hojná…

Vycházela jsem z možností Muzea, jejich časové nabídky..
Hned jdu hledat lepší datum pro výlet.

Děkuji, že jste mi dali vědět!!

Jarmila Pešková

 

 

 

5.10.

Milí rodiče,

ráda bych vás informovala o tom, co máme za sebou v září…

Nejvýrazněji se nám zapsal den, kdy jsme důkladně prozkoumávali „naši obec“ Vrané.
Bylo to daleko zajímavější než zůstat v lavicích a slunce nám ten den přálo…
Díky účasti 5 maminek jsme se mohli rozdělit na 5 průzkumných skupin:
Zkoumali jsme a informace získávali na těchto místech:

Obecní úřad (mnohokrát navštívený skupinkami, úřad měl trpělivost : )
Stará škola
Papírny
Nádraží
Naše škola
Hřbitov
Skochovice (nejstarší dům v obci Vrané)

Další hodinu prvouky jsme měli sesbíraná data vyhodnotit, seřadit, vybrat to podstatné, dopsat vlastní zážitek a to vše zapsat na plakát a doplnit jej obrázkem.

Jste srdečně zváni podívat se na výsledky naší práce k nám do třídy, dva plakáty jsou také na chodbě, vpravo od našich dveří.

Probrali jsme dopravní značky, nejpilnější studenti vytrvale plní všechny dobrovolné úkoly, a tak jsme mohli spatřit nákresy několika zajímavých křižovatek, dopravního značení i vymýšlení, na jak dlouho pustit auta na zelenou. Pár křižovatek jsme si i zahráli, abychom viděli, kde je co potřeba doladit, aby měla křižovatka hladký průběh.
Jsou to malí šikulové!

Pokud zadávám dobrovolný úkol, většinou prosím o vypracování s kamarádem nebo samostatně. O pomoc rodičů když tak požádám. Více si cením samostatnosti rozhodování a samostatného uvažování nad zadaným úkolem, včetně nákresů, jak dítě uvažovalo a postupovalo. Nejde o bezchybné provedení úkolu!
To, co by se dalo případně nazvat „chybami“, konstruktivně používáme k posunu vpřed. Nemusíte se obávat „chyb“. Díky nim se společně dostáváme o krůček dál.

(Jinou kapitolku představuje „ošizená“, narychlo a bez přemýšlení zhotovená práce)

V prvouce jsme se naučili 14 krajů ČR.
Psali jsme týden předem ohlášený test slepé mapy (str. 16 pracovní sešit).
Tomu, kdo ze slepé mapy ještě nepřinesl 1, prosím vypomozte s učením.

Není jednoduché najít si vlastní nejefektivnější způsob učení, ale nyní nastává doba, kdy by bylo dobře toto začít objevovat.
Děti, které dostaly jedničku nám všem referují o tom, jakým způsobem na učení šly a dávají tak dobré tipy ostatním.
Výtvarná a pracovní výchova

DĚKUJI za dodržení našich „teplákových“ střed!

Ve středu se vždycky pěkně zamažeme!

Děkuji také za donesení všech pomůcek, kdo nemá cestu kolem papírnictví, dejte vědět, ráda vám barvičky donesu.

Děti si vyzkoušely uhel na čarodějnickou proměnu.
Křídu na „místo z naší vlasti, které mám nejraději“ (dost dal zabrat pojem „vlast“ : )

Při řezání a stříhání si nikdo nic neuřízl, děti jsou moc šikovné!

! Ve středu vyrazíme ven, budeme si vyrábět vlastní starodávné mince.

Na středu 7. října: teplejší staré oblečení na ven, rozděláme ohýnek, očerníme zátky od piva (sbírejte, čím víc, tím líp : )
Kladívko (označit, podepsat).

 

Plán na výlet do Prahy, čtvrtek 29.10. 2015

Muzeum hlavního města Prahy pořádá vzdělávací, avšak zábavnou přednášku na téma: „PRAHA V PRAVĚKU“.
Odjezd:
Nádraží Vrané nad Vltavou, v 7:32 hodin.
Návrat do Vraného ve 12:57 hodin.

Zjistím, zda na nás počkají s výdejem obědů či si vezmeme do batůžku velkou svačinu.
Znovu prosím maminky, které by nás chtěly doprovodit, budu ráda!!! 
Připadá mi to jako nezbytné, při tak velkém počtu dětí.
Děkuji!

Připomínky, nápady na email, sms či zavolejte.

Hezké dny,
Jarmila Pešková